Lichaamsbeweging tegen Migraine

Home -> Middelen tegen migraine -> Lichaamsbeweging tegen migraine

De relatie tussen lichaamsbeweging en migraine lijkt soms zeer tegenstrijdig. Wetenschappers zeggen dat lichaamsbeweging, door de aanmaak van endorfine die daarbij vrijkomt, de frequentie en ernst van migraine af doet nemen. Endorfine is namelijk een natuurlijke pijnstiller die migraineverlichting kan brengen.

Maar er zijn ook een hoop migrainepatiënten die beweren dat hun migraineaanvallen JUIST worden veroorzaakt door lichamelijke inspanning… Wie heeft er nu eigenlijk gelijk?

Lichaamsbeweging nu juist wél of niét goed tegen migraine?

Net als bij veel andere oorzaken van migraine is ook hier het antwoord tegenstrijdig omdat beide beweringen waar kunnen zijn. Zware lichamelijke inspanning kan inderdaad leiden tot migraine bij mensen die hier gevoelig voor zijn. Maar lichamelijke inspanning kan de frequentie en ernst van migraine bij andere mensen met migraine juist verminderen en buiten dat is het natuurlijk ook goed voor de gezondheid!

Verder vermindert regelmatige lichaamsbeweging en sporten de kans op hart- en vaatziekten zoals een verhoogd cholesterol en verhoogde bloeddruk en verbetert het slaappatronen en verlicht het stress. Allemaal zaken die van invloed kunnen zijn bij het krijgen van migraine.

Migrainepatiënten die daarom aangaven dat lichaamsoefening een veroorzaker is van migraine zouden dat nog eens moeten beoordelen. Wellicht dat zaken rondom de lichaamsoefeningen de boosdoener zijn. Hierbij kun je denken aan:

  • Niet voldoende eten voor de beweging waardoor een enorme daling van de bloedsuikerspiegel ontstaat of juist de verkeerde zaken eten, 
  • Niet genoeg drinken zodat men uitgedroogd raakt of dranken drinken die de persoon juist uitdrogen,
  • Het starten van een nieuw eetpatroon en trainingsschema op hetzelfde moment. Het lichaam heeft namelijk tijd nodig om aan deze twee zaken te wennen(!!),
  • Meteen met zware inspanning beginnen zonder eerst een goede warming up te doen.

 

KLIK HIER VOOR MIJN UNIEKE PROGRAMMA OM MIGRAINE TE STOPPEN

 

Het grote probleem van lichaamsbeweging en migraine

Het grote probleem met bovenstaande methode en de lichaamsbeweging is dat het u ook echt moet liggen. En dat is zeker niet bij iedereen het geval!! Om welke reden dan ook. Of dit nu de beschikbare tijd, de beschikbare middelen of iets persoonlijks zoals leeftijd of gewicht is. Speciaal voor deze mensen heb ik een unieke methode ontwikkeld die werkelijk iedereen van de migraine af kan helpen! Jong of oud, dik of dun... Ongeacht wie, het helpt! Voor meer informatie over deze GEGARANDEERDE methode klik u HIER.

Om migraine als gevolg van lichaamsbeweging aan te wijzen is het verder nodig om als migrainepatiënt een logboek bij te houden. In dit logboek moet onder andere bijgehouden worden:

  • Tijd wanneer de lichaamsoefening wordt uitgevoerd,
  • De laatste maaltijd voorafgaand aan de oefeningen,
  • Hoeveelheid vochtinname,
  • Medicatie details,
  • Of er wel of geen hoofdpijn plaatsvond tijdens of na de lichaamsoefening.

Een mogelijk oefenprogramma voor migrainepatiënten is regelmatige en niet al te inspannende activiteiten gedurende 30 minuten per keer en 3 keer per week. Hierbij aanbevolen activiteiten zijn:

  • Stevig doorwandelen,
  • Joggen,
  • Fietsen,
  • Zwemmen,
  • Dansen.

Hierbij is het wel zéér belangrijk om rustig te starten en niet meteen enorm in te gaan spannen! Het moet ‘lekker’ en ontspannend blijven voelen!

Het grote probleem met bovenstaande methode en de lichaamsbeweging is dat het u ook echt moet liggen. En dat is zeker niet bij iedereen het geval!! Om welke reden dan ook. Of dit nu de beschikbare tijd, de beschikbare middelen of iets persoonlijks zoals leeftijd of gewicht is. Speciaal voor deze mensen heb ik een unieke methode ontwikkeld die werkelijk iedereen van de migraine af kan helpen! Jong of oud, dik of dun... Ongeacht wie, het helpt! Voor meer informatie over deze GEGARANDEERDE methode klik u HIER.

 

KLIK HIER VOOR MIJN UNIEKE PROGRAMMA OM MIGRAINE TE STOPPEN

 

Schrijf u hieronder in om op de hoogte te blijven van alle nieuwe informatie over lichaamsbeweging tegen migraine en meer... :













naam:

email:




 

Laatste ervaringen 

 
  wat een ervaring
Hallo Johan,

Pas vanaf week 2 ben ik ook echt oefeningen en adviezen op gaan volgen. De eerste resultaten worden al merkbaar! In plaats van meerdere aanvallen per week zijn het er nu slechts enkelen. Ik heb zeker hoop dat het er de komende weken NOG minder worden.

Bedankt dat je dit zo uitgebreid hebt uitgewerkt.

Nogmaals bedankt!

Johan de V. - Rotterdam



Deel deze pagina op:

 
 
 
  Copyright © 2017 stopmigraine.be | Disclaimer | Links | Design by YOURwebstek