Sporten en migraine

Home -> Middelen tegen migraine -> Sporten en migraine

Het is algemeen bekend: Lichaamsbeweging is goed voor je. Daar zult u het waarschijnlijk met mij over eens zijn. Maar waarom adviseren sommige doktoren migrainepatiënten dan om hun sporten af te schaffen om migraine te voorkomen?

Lichaamsbeweging klinkt voor u als migrainepatiënt wellicht afschrikwekkend, maar dit is helemaal niet nodig. Het is echter wel belangrijk om de juiste lichaamsbeweging tegen migraine uit te voeren. Veel trainingsprogramma’s zetten namelijk teveel druk op de probleemgebieden van migraine waar de migraine zich het meest uit en zijn dus van invloed op de ontwikkeling van migraineaanvallen.

De voorbereiding van het sporten

Migrainepatiënten die willen gaan sporten moeten eerst een rustige warming up doen gedurende circa vijftien minuten voordat zij aan zwaardere inspanning willen beginnen. Ongeacht of dit nu oefeningen in de sportschool betreft of oefeningen die u thuis uitvoert. Het overslaan van deze warming-up leidt geheid tot migraine die de rest van uw dag zal verpesten.

Hoewel elke migrainepatiënt anders reageert op sporten en migraine, zijn er een aantal oefeningen die bekend staan als oorzaak van migraineaanvallen:

  • Aerobics: Zeer intensieve aerobic lessen zijn bij veel vrouwen de oorzaak van migraineproblemen. Vooral wanneer de lessen gepaard gaan met harde muziek en zware bass tonen.
  • Wielrennen: Wielrennen of een spinning les in de sportschool zijn dusdanig inspannend dat deze bij velen tot migraine leiden. Dit in tegenstelling tot ontspannend buiten fietsen wat wel goed is.
  • Hardlopen: Elke zwaar inspannende vorm van hardlopen kan voor problemen zorgen. Vooral uitputtingswedstrijden als marathons en triatlons staan erom bekend migraine te veroorzaken. Op het gemak joggen is juist wel aan te bevelen. Let er wel op dat u dan genoeg drinkt!

 

KLIK HIER VOOR MIJN UNIEKE PROGRAMMA OM MIGRAINE TE STOPPEN

 

Nadelen van sporten en migraine en DE Oplossing hiervoor

Zoals u ziet zitten er nogal wat nadelen aan lekker sporten als u te maken heeft met regelmatige migraine. Speciaal voor deze mensen heb ik een UNIEKE methode ontwikkeld waarmee het mogelijk is om volledig natuurlijk en 100% Gegarandeerd van uw migraine af te komen. Met deze methode zijn inmiddels al HONDERDEN mensen permanent van hun migraine afgekomen zodat deze daarna weer lekker probleemloos verder konden sporten. Wilt u dat ook? Klik dan snel verder naar de SPECIALE PAGINA.

Met behulp van het programma adviseer dan ook zeker om te blijven sporten. Zeker wanneer u er echt van geniet. Maar wees ervan bewust dat gezien uw migraine uw uithoudingsvermogen daalt... Geen enkel probleem!! Durf hier gewoon aan toe te geven!

Fietsen en andere lichamelijke inspanningen zou ik dan ook recreatief doen en niet in wedstrijdverband. Bezoek in plaats van de intensieve aerobics lessen de aerobics lessen met dans, of yoga tegen migraine, of de aerobics met vrije gewichten en verklein de afstand die u loopt. Kijk eens of deze middelen helpen tegen de migraine.

Er is dan ook geen enkele reden dat een migrainepatiënt niet fit kan worden, maar span jezelf niet onnodig in tot u migraine heeft.

 

KLIK HIER VOOR MIJN UNIEKE PROGRAMMA OM MIGRAINE TE STOPPEN

 

Schrijf u hieronder in om op de hoogte te blijven van alle nieuwe informatie over sporten tegen migraine en meer... :













naam:

email:




 

Laatste ervaringen 

 
  wat een ervaring
Hallo Johan,

Pas vanaf week 2 ben ik ook echt oefeningen en adviezen op gaan volgen. De eerste resultaten worden al merkbaar! In plaats van meerdere aanvallen per week zijn het er nu slechts enkelen. Ik heb zeker hoop dat het er de komende weken NOG minder worden.

Bedankt dat je dit zo uitgebreid hebt uitgewerkt.

Nogmaals bedankt!

Johan de V. - Rotterdam



Deel deze pagina op:

 
 
 
  Copyright © 2017 stopmigraine.be | Disclaimer | Links | Design by YOURwebstek